Teatag: Welk liedje heeft een speciale herinnering? Simone 2, 22/09/202208/05/2023 Het is weer thee-tijd, en dat betekent dat ik soms weer eens een leuke of interessante vraag tegen kom aan de theezakjes. Deze vind ik dan leuk om uit te werken tot een blogartikel. Zo viel mij deze vraag op. En ik heb er niet één, maar twee. En misschien nog wel meer. Maar de twee die het eerst in mij opkomen, zal ik je hier vandaag laten horen en toelichten. Heb jij ook een liedje met een speciale herinnering? Guus Meeuwis – Jij bent de liefde Ik begin even met dit nummer van Guus Meeuwis. Het liedje van mijn man en mij. Het liedje van onze bruiloft, waarop we onze eerste dans samen als man en vrouw deden. Het liedje wat ons altijd weer terug brengt naar ons. Naar dat speciale moment. Een herinnering voor het leven. En het liedje beschrijft ook de liefde voor elkaar. Hoe vaak ik hem ook afspeel, ik krijg áltijd kippenvel. Ik denk dat het liedje niet meer uitleg nodig heeft, zeker niet wanneer je het kent of net hebt geluisterd. Dan is het nu tijd voor het volgende liedje, wat moeilijker is voor mij. Racoon – Oceaan Ik ga proberen zonder tranen dit te schrijven. Want dit liedje doet mij denken aan Jessica. Mocht je mij nog niet zo lang volgen, dan heb je misschien gemist dat mijn beste vriendin Jessica helaas 1,5 jaar geleden plotseling is overleden. Met Jessica deelde ik veel, ze was natuurlijk niet voor niets mijn beste vriendin. Ze was tevens onze ceremoniemeester op de bruiloft, wat niemand anders zo goed had kunnen doen als zij. *pinkt traantje weg* Ik deelde ook heel veel muziek met haar. Heel heel veel. Ik ben de tel kwijt hoe vaak we naar Groots met een zachte G zijn geweest, of gewoon naar een normaal concert van Guus Meeuwis. We hebben Ed Sheeran gezien, 3 Doors Down en nog vele andere. We zijn meerdere keren naar Racoon geweest en dit, dit was echt haar favoriete nummer. En dit was dus ook het nummer waarmee haar dienst voor haar uitvaart begon. En het nummer waarmee het assieraad die ik heb, mee is geïnspireerd. Soms kan ik dit nummer zonder problemen luisteren, soms ook niet. Dan komt het weer ineens heel hard binnen dat ik dit nooit meer met haar kan delen. Dat we nooit meer samen naar Racoon kunnen, zoals afgelopen jaar. Dat was denk ik het moeilijkste, naast haar uitvaart, wat ik ooit heb gedaan. Maar ik wilde per se dat doen wat ze graag had gewild. Ik besef me dat dit artikel echt twee uitersten zijn. Ik had nog veel meer nummers kunnen delen. Maar misschien doe ik dat in een ander artikel. Nu ben ik wel benieuwd, welk liedje is voor jou speciaal? Waar heb je een bijzondere of verdrietige herinnering aan wat je altijd bij staat? Ik lees het graag terug in de reacties. Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Ontdek meer van Gelukkigdedertiende.nl Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden. Typ je e-mail... Abonneren Persoonlijk guus meeuwisliedjemuziekoverlijdenracoontrouwen
Persoonlijk Mijn favoriete comfort snacks (zowel gezond als ongezond!) 26/05/202522/05/2025 Of het nu zoet, zout of juist fris en fruitig is: comfort food komt in allerlei vormen. In dit artikel deel ik mijn favoriete snacks die ik het liefst op de bank eet. Ik ben benieuwd wat jouw ultieme snack is! Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Read More
Persoonlijk Dit vond ik vroeger niet leuk, maar tegenwoordig wel! 08/11/202402/11/2024 Als kind waren er zat dingen die ik niet leuk vond. Maar dan moest dat bijvoorbeeld van mijn ouders. Of van school. Noem maar op. Ik weet wel dat dingen die ik moest, vond ik eigenlijk nooit leuk. Maar sommige dingen vind ik tegenwoordig wel leuk, of kan ik op zijn minst waarderen. Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Read More
Een groot gemis… 13/08/202106/05/2025 Het is alweer 2,5 maand geleden en ik heb er nog niet eerder een blog… Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Read More
Wat leuk, wij hadden Jij bent de liefde ook op onze bruiloft. Ik vind het zo’n mooi nummer. Wat een heftig verhaal over je vriendin Jessica. Oceaan is een prachtig nummer, maar krijgt zo nog meer lading. Sterkte! Aan het laden... Beantwoorden
Wat toevallig! Maar het is inderdaad ook echt een heel erg mooi nummer. Toen ik over Oceaan moest schrijven kon ik het ook niet droog houden… Dankje! Aan het laden... Beantwoorden
Wat een leuke vraag, wie weet neem ik die ook over. Wat een bijzonder toeval dat je die theevragen ook gebruikt. Ik ken beide bands maar luister hun muziek niet, Oceaan ken ik trouwens wel en vind ik heel mooi. Lang geleden schreef ik al over Het Dorp van Wim Sonneveld, ik heb dat nummer lang niet onverwacht kunnen horen omdat het me aan mijn opa en oma doet denken toen ze er nog waren. Aan het laden... Beantwoorden
Ja, ik heb al eens eerder een vraag van het bekende theezakje beantwoord. Vind ik echt heel leuk! Leuk dat je even gereageerd hebt 😀 Aan het laden... Beantwoorden
Altijd leuk dit zo te delen. Volgens mij heb ik er in het verleden wel eens een artikel over geschreven. Kan wel een nieuw jasje gebruiken dus misschien dat ik binnenkort ook eens zo’n artikel maak. Er zijn zeker wat prachtige nummers waarvan ik echt kippenvel krijg of een speciale herinnering aan heb. Mooie nummers heb je uitgekozen <3 Aan het laden... Beantwoorden