Wat te doen in Noord-Limburg? Simone, 25/07/202524/07/2025 De lange volgers onder mij weten misschien wel dat ik en mijn man graag weekendjes in Noord-Limburg vertoeven bij onze favoriete B&B. Inmiddels kennen we ook al best wat leuke plekjes en dingen om te doen. In dit artikel neem ik je mee met de dingen die wij graag doen in Noord-Limburg. Wie weet geeft het je nog leuke inspiratie voor de vakantie! Mind Mystery Je bent in Noord-Limburg en je wilt wat doen. Misschien eens wat anders dan anders? Zin om te lachen? Ga dan naar Mind Mystery in Horst! Wij hebben er uren plezier gehad. Het is echt leuk voor jong รฉn oud. Ga het spiegeldoolhof in, hang op je kop in een wc-pot en maak grappige selfies bij de lachspiegels. Winkelen in Duitsland Ook al is dit niet in Noord-Limburg zelf, als wij er zijn gaan we toch meestal wel even de grens over. De bekende drogist bezoeken we dan ook vaak. En sinds kort ook de Whoolworth en Tedi voor garens. Winkelen in Duitsland is (meestal) goedkoper en ook nog eens leuk omdat het dan zo dichtbij is. Dierenpark Overloon Op zijn tijd vinden wij een dierentuin bezoeken erg leuk. Hoewel dit net buiten Noord-Limburg ligt, is deze dierentuin zijn bezoekje zeker waard. Dierenpark Overloon zijn we nu pas twee keer geweest, maar is voor ons zeker de moeite waard. Het is een leuke, niet al te grote, dierentuin. Al voor je de dierentuin binnenkomt word je verwelkomd door schattige rode panda’s. Wandelen in de Maasduinen Als je van (nog meer) beweging houd, is een wandeling in de Maasduinen echt iets wat je gedaan moet hebben. Het is een enorm groot gebied. Wij hebben al eens gewandeld bij een sluis in de buurt en ook al op andere plekken. Je hebt er veel verschillende wandelroutes, kort en lang. Met de heide op komst is het helemaal prachtig! Winkelen in Venlo Ook de mooie oude stad van Venlo is een bezoekje waard. Sowieso een leuk aanbod aan winkels. Niet al te groot. En bij mooi weer kun je heerlijk op een terrasje vertoeven. Je kunt zelfs even langs de Maas lopen. Kasteeltuin Arcen De Kasteeltuin in Arcen is natuurlijk ook een heel bekend uitstapje. Hoewel, uitstapje… Je bent er gerust een hele dag zoet. Het is enorm groot. Je kunt er zelfs minigolfen! Dat hebben wij nog niet gedaan overigens. Maar dit is zeker een bezoekje (of twee) waard. Voor ons valt er nog genoeg te ontdekken in Noord-Limburg. Maar we komen er erg graag. Heb je nog een leuke tip waar we de volgende keer naar toe kunnen als we daar weer zijn? Laat het me weten! Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Ontdek meer van Gelukkigdedertiende.nl Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden. Typ je e-mail... Abonneren Reizen & Uitjes Dagje uitLimburg tipsTips voor LimburgUitjes in Nederlandvakantie in eigen landWeekendje weg
Waar wil ik graag nog eens naar toe met vakantie? 27/08/2019 Hoewel de zomervakantie hier in het zuiden er al weer even op zit, geeft het… Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Read More
Reizen & Uitjes Dit was onze vakantie naar Zakynthos! 20/09/202406/05/2025 Afgelopen weekend zijn we (helaas) teruggekomen van 8 dagen Zakynthos. Toen we dit boekten hadden… Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Read More
Reizen & Uitjes Mijn eerste ervaring floaten 09/01/202306/05/2025 Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn ouders een bon om ergens te gaan floaten…. Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Read More
Jaa die kasteeltuinen zijn heel mooi! En een dierenpark is ook altijd goed. Superleuke tips, die ik zeker ga onthouden voor als we er nog eens komen. Aan het laden... Beantwoorden
Leuk om daar regelmatig heen te gaan. Ik heb er vorig jaar een keer gewandeld en vond het toen prachtig, maar verder kom ik er eerlijk gezegd nooit. Aan het laden... Beantwoorden
Wat leuke uitjes zijn het. Vooral dat laatst spreek me wel heel erg aan. Aan het laden... Beantwoorden
Als je er eens in de buurt bent, moet je zeker eens daar heen gaan ๐ Aan het laden... Beantwoorden
De kasteeltuinen in Arcen ben ik ook eens geweest, erg mooi! Wandelen in de Maasduin lijkt me ook wel leuk, volgens mij een mooi gebied. Venlo vond ik zelf wat minder toentertijd, maar dat is al weer een tijd geleden. Aan het laden... Beantwoorden
De Maasduinen is echt heel mooi. En een beetje extra mooi als de heide bloeit. Aan het laden... Beantwoorden
Wat een leuke tips! Vooral Mind Mystery klinkt leuk om te doen als onze dochter wat ouder is. Ik noteer het alvast als een leuk tripje weg. ๐ Aan het laden... Beantwoorden
Leuke tips! Op de meeste plekken ben ik nog niet geweest, en dat terwijl ik in Midden-Limburg woon, haha. Aan het laden... Beantwoorden