Elk jaar weer die twijfel… Simone, 08/05/202621/04/2026 Het lijkt bijna een cyclus die ik elk jaar weer doormaak. Steeds weer rond de periode dat ik een factuur kan verwachten van mijn hosting, slaat de twijfel toe. Ga ik door of stop ik hier? Inmiddels ben ik al bijna 4 jaar op dit domein actief. 4 jaar🥳! Dat is toch langer dan ik dacht. Maar waarom dan toch elk jaar weer die twijfel? Ik neem je gewoon even mee in mijn hersenspinsels. Tijden veranderen Ik heb er al eens eerder over geschreven dat het blogtijdperk is veranderd. Reacties zijn niet meer zo vanzelfsprekend als in het begin van het bloggen. Dat is jammer, want de reacties waardeer ik juist zo. Ik weet dan niet alleen dat je leest, maar ook dat je aandachtig hebt gelezen. En ik vind het leuk om een gesprek aan te gaan. Helaas weten we dat dit online niet meer zo gaat. Ook niet op social media trouwens. Maar daar ga ik het niet over hebben nu. De verandering is gewoon merkbaar. Net als dat het me opvalt hoe weinig bloggers er nog zijn die bloggen voor hun plezier en niet (alleen) voor het geld. Je merkt dat de toon in die blogs anders zijn. Je zit gewoon veredelde reclame te lezen. Dat vind ik jammer. Ik ben geïnteresseerd in de persoon, niet (per se) in een product. Voor niks komt de zon op Ik ga niet klagen over dat alles duurder wordt. Dat is nu eenmaal zo. Maar een blog hebben is ook wel een dure hobby. En het is niet mijn enige (dure) hobby. Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar het doet toch altijd even een klein beetje pijn. Twijfelkont aller tijden? Misschien hoort dit wel bij mij en mijn blogcyclus. Mijn cyclus is weer bijna rond, dus tijd om na te denken over wat ik wil, of ik doorga of stop. Geluk voor jullie dat ik van manlief het niet in mijn hoofd mag halen om te stoppen. Dus daar hoeven jullie niet bang voor te zijn. Ik vind het alleen wel super interessant om er achter te komen waar die twijfel steeds vandaan komt. Los van het geld wat ik elk jaar ophoest. Zijn het de vragen die soms door mijn hoofd spoken of ik wel leuke dingen schrijf? Of ik niet te veel achterblijf qua volgers en cijfers? Dat mijn blog niet groot genoeg is? Ik weet niet of ik er ooit helemaal achterkom. Maar misschien ook wel. Ik ben ook wel benieuwd of ik hierin de enige ben die deze twijfel wel eens heeft. En waar dan jouw twijfel vandaan komt. Plannen voor het komende blogjaar Natuurlijk laat ik je niet achter met de grote vraag: ‘wat gaat ze doen met haar blog?’. Ik blijf hier lekker bloggen. Volgend jaar wordt het gewoon alweer 5 jaar! Wie had dat gedacht? Dat wordt eigenlijk gewoon een feestjaar. Maar voor het zover is, blijf ik lekker doorschrijven op de maandag en vrijdag. Ook de verandering van mijn maandelijkse terugblik heeft een fijn effect op het plezier in het schrijven van een terugblik. Natuurlijk neem ik jullie ook de komende maanden nog mee in de verbouwing en verhuizing. Dat is ook leuk om zelf ooit eens terug te kunnen lezen. Fibromyalgie blijft een klein dun rood draadje door mijn blog. Het hoort bij mij. Net als mijn creativiteit. Ook dat zal een mooie rode draad op mijn blog blijven, naast alle persoonlijke(re) artikelen. De geluksmomentjes blijf ik delen zoals ik dat nu al doe, daar verander ik niets aan. Ik ben daar ook heel content mee. Ik blijf wel bewust(er) bloggen en denk meer na over wat ik wel en niet deel. Aangezien ik helaas een paar keer geen hele fijne ervaring heb gehad. Ik probeer in elk geval jullie niet het gevoel te geven dat jullie wat missen. Alleen sommige dingen zijn gewoon te persoonlijk, ben ik achter gekomen. Blijf jij ook? Tot slot hoop ik dat je het komende jaar mij ook blijft volgen. Als je nog nooit hebt gereageerd, nodig ik je bij deze graag uit dat eens te doen. Ik vind dat echt heel erg leuk! Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Ontdek meer van Gelukkigdedertiende.nl Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden. Typ je e-mail... Abonneren Algemeen
Algemeen Ontvangen #3 | Postcrossing 09/02/202606/02/2026 In November schreef ik de laatste update rondom de ontvangen kaartjes via Postcrossing. Hoewel dat nog niet zo lang geleden lijkt, heb ik toch weer een hoop leuke kaartjes mogen ontvangen. Dus het is gewoon nu alweer tijd voor een nieuwe update! Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Read More
Algemeen Help! Ik word burgerlijk 21/08/202321/08/2023 Burgerlijk worden en zijn is nog wel eens een dingetje voor sommigen. Zo ook wel… Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Read More
Algemeen Dit neem ik altijd mee op vakantie | Leuk Lijstje 07/06/202401/06/2024 De vakantieperiode komt er aan en ik heb ook een vakantie op de planning staan…. Dit delen: Delen op X (Opent in een nieuw venster) X Share op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook Meer Delen op Pinterest (Opent in een nieuw venster) Pinterest Delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp Vind ik leuk:Vind-ik-leuk Aan het laden... Read More
De verandering is natuurlijk merkbaar, maar daarnaast vind ik een blog ook veel rustgevender. Of althans de blogs zonder gesponsorde content. Je kunt nog op je gemakje lezen, er zijn geen flitsende beelden,… Ik denk dat een blog allesbehalve is ´afgeschreven´. Ik blijf je in het nieuwe blogjaar graag volgen. 😊 Aan het laden... Beantwoorden
Ik zou ook niet weten waar je twijfel precies vandaan komt. Misschien zijn het gewoon alle dingen die je hierboven benoemd heb. Ik vind het ook jammer dat blogs niet meer zo’n ding is. In de tijd dat het echt populair was, was ik nog een kind en had ik ze nog niet ontdekt Aan het laden... Beantwoorden
Ik meld mij voor een reactie 😀. Ik lees je blog ng niet zo lang, maar wel graag. Je dilemma snap ik. Ik ben zelf een onregelmatige schrijver en als de pauze tussen twee blogjes lang wordt, overweeg ik ook wel eens te stoppen. Maar m’n eigen blog herlezen helpt dan om toch verder te gaan. Hopelijk besluit jij volgend jaar inderdaad ook gewoon om door te schrijven! Aan het laden... Beantwoorden
Dankjewel! Herkenbaar ook. Daarom probeer ik wel een schrijfritme te houden, wat over het algemeen prima lukt trouwens. Ik ga nog even door hoor. 😊 Aan het laden... Beantwoorden
Ik blijf zeker en ben blij dat je nog even door blijft bloggen. Het is inderdaad een dure hobby, maar ik denk dan altijd maar: ik heb er ook elke dag plezier van, dus dan mag dat… Aan het laden... Beantwoorden
Daar heb je ook wel weer heel erg gelijk in… Als je het per dag uitrekent, valt de prijs ook wel mee. Leuk dat je blijft!😁 Aan het laden... Beantwoorden
Hoi Simone, niet stoppen met je blog ! Ik vind het leuk om dingetjes uit je dagelijkse leven te lezen ! Zelf heb ik geen blog, daar ben ik te chaotisch voor 🙂 maar ik heb wel polarstep waar ik dingen op post tijdens mijn vakanties, dat weer wel ! 🙂 Hoe duur of goedkoop is jouw blog? Kost ie je jaarlijks een handtas van de Hema? of een paar schoenen ? Aan het laden... Beantwoorden
Ik zal nog niet stoppen hoor😊 Maar het doet elk jaar wel een beetje pijn. Ik kan het gelukkig met mijn vakantiegeld betalen. Dat scheelt. Het zijn wel een paar merkschoenen in elk geval. Aan het laden... Beantwoorden
Ik lees hier met veel plezier mee! Ik reageer niet altijd, omdat ik niet altijd iets te zeggen of toe te voegen heb, maar ik vind het nog altijd heel fijn om blogs te lezen en zelf te schrijven. Ik twijfel om de zoveel tijd ook wel eens, maar ik heb een gratis account op WordPress dus kostprijs is geen factor. Succes met het vijfde jaar! Aan het laden... Beantwoorden
Een gratis account kan veel schelen inderdaad. Maar daarvoor ben ik te perfectionistisch. Ik wil dat een blog helemaal bij mij past, ook in de looks. En dat kost helaas geld. Leuk om te horen dat je hier regelmatig leest! Aan het laden... Beantwoorden
Ja die kosten he… het is te gek als ik kijk wat ik betaalde toen ik begon en nu. Toch, aangezien ik mijn plekje al bijna 20 jaar lang heb blijf ik hangen op mijn eigen blog. Kan me voorstellen als je wat vaker van domein bent gewisseld dat het toch blijft knagen – want je hebt zoveel platformen waar je gratis kan schrijven zoals Substack. Dat doet niets af aan je stukjes. Ik ben erg blij dat ik van de generatie ‘oude’ bloggers ben – waarbij het echt gaat om persoonlijke stukjes gaat. Veel oude bloggers volg ik niet meer. Die zijn heel commercieel geworden of zijn gaan vloggen. Ik volg echt nog de oude garde aan bloggers die al jaren persoonlijke stukjes blijven schrijven. Blijft fijn! Leuk dat je hier blijft schrijven. Aan het laden... Beantwoorden
Ja, tis best veel geld. Maar ik vind het hier voor alsnog te fijn om weg te gaan. Het voelt echt als iets wat van mij is. Ik weet niet of dat ik dat op een gratis platform zoals Substack zou hebben. Zeg nooit nooit, maar ik wil mijn lieve lezers hier niet kwijt 🙂 Aan het laden... Beantwoorden
Of ik al eerder heb gereageerd weet ik niet, en zie het ook niet zo snel bij vorige blogjes, lees ook nog niet zo lang mee. Mijn leeslijst van blogs is heel lang en bij sommige reageer ik vrijwel elke keer bij anderen minder en alleen als ik echt wat te schrijven heb, zoals nu je reacties vraagt. Ik ben midden 70 en denk dat ik al mijn hele leven fibromyalgie heb, net als mijn moeder en oma’s allemaal vrijwel dezelfde klachten. Maar dat woord kenden we toen nog niet. Zelf weet ik het pas 20 jaar toen een fysiotherapeute me erop wees dat mijn klachten daar wel eens mee te maken zouden kunnen hebben Aan het laden... Beantwoorden
Leuk dat je even reageert! Vroeger was fibromyalgie inderdaad niet bekend. Toen ik de diagnose kreeg, had ik er zelf ook nog nooit van gehoord. Pas later werd het bekender. Daar ben ik ook wel blij mee, dat het niet meer helemaal wereld vreemd is. Alhoewel, soms nog wel. Aan het laden... Beantwoorden
Ik denk dat veel bloggers die voor hun plezier schrijven deze twijfel wel herkennen 😊 En eerlijk gezegd vind ik juist de persoonlijke blogs, zonder al te veel reclame of ‘moeten’, het fijnst om te lezen. Mijn eigen blog gaat vooral over natuur, dus dat is ook echt een niche met vooral natuurliefhebbers die reageren. Maar ik lees jouw persoonlijke stukjes ook altijd met plezier mee. Dus wat mij betreft: vooral blijven schrijven 🤍 Aan het laden... Beantwoorden
Leuk om te lezen! Ik blijf nog even lekker schrijven, hoor 🙂 Maar fijn dat ik niet de enige zal zijn met deze twijfel. Aan het laden... Beantwoorden
Leuk dat je een reactie achter laat! Ik hoop dat je me blijft volgen en wie weet nog eens reageert 🙂 Aan het laden... Beantwoorden
Gewoon lekker verder blogen. Hier heb ik ook al de melding gehad om terug te betalen. Ik zelf blog voor mijn plezier en ik zelf verdien er niks aan. Aan het laden... Beantwoorden
Als jij blijft bloggen, blijf ik lezen. Ik blog gewoon voor mezelf. Natuurlijk zijn de reactie leuk (dank je wel daarvoor ;-)) en het teruglezen bij anderen. Het is gewoon een hele leuke hobby. Maar ik vind het ook leuk om dingen voor mezelf vast te leggen. Een soort dagboekje… Aan het laden... Beantwoorden
Zo herkenbaar, want pfoe.. Het wordt elk jaar duurder. Maar ik ben blij dat je nog doorgaat, want ik lees je blogs graag. En zelf stop ik voorlopig ook niet, veel te veel plezier nog aan. Aan het laden... Beantwoorden